Citatele de la Luca 22, 19 si Corinteni 11, 24-25 ne duc la discutia
intrebuintarii Euharistiei ca singura forma de pomenire/amintire.
Cuvantul grec pentru "pomenire" in acest verset este anamnesis si semnifica cu mult mai mult decat o reamintire mentala pasiva a unui eveniment istoric. Anamnesis
semnifica aici partasia activa la Iisus Hristos. Pentru a intelege mai
deplin ce inseamna aceasta, sa ne indreptam atentia asupra conceptului
de indumnezeire.
Theosis (indumnezeire) reprezinta procesul
devenirii noastre tot mai mult precum Dumnezeu. Aceasta este o miscare a
sufletului catre Dumnezeu despre care vorbeste Apostolul Petru: "ca prin ele sa va faceti partasi dumnezeiestii firi" (II Petru 1, 4)Cu
alte cuvinte, asa cum la inceput suntem partasi la energia divina a lui
Dumnezeu. Aceasta este o miscare a sufletului catre Dumnezeu la botez
si mirungere prin Duhul Sfant-Dumnezeu, noi, de asemenea, ne impartasim
de energia sa divina si devenim tot mai mult precum El prin Sfanta
Impartasanie. Aceasta este "pomenirea" [amintirea] mentionata in
versetul "aceasta sa faceti spre pomenirea Mea" (Luca 22, 19; I Corinteni 11, 24)
Pomenirea
activa (anamnesis) implicata in consumarea Trupului lui Iisus si
sorbirea Sangelui Sau real in timpul Dumnezeiestii Liturghii, este o
inexplicabila "ingerare" reala dar tainica a Domnului Iisus Hristos,
astfel incat Trupul si Sangele Sau ofera posibilitatea cresterii in El
(indumnezeire).
Biblia impotriva Protestantismului ~ Respingerea ereziilor protestante prin versete biblice - Monah Antonie
sâmbătă, 8 iunie 2013
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu