miercuri, 21 iulie 2010

Despre slava desarta III

Sezand eu in adunarea obstii, au venit la mine doua duhuri rele, duhul slavei desarte si duhul mandriei, si s-au asezat de amandoua partile mele. Si unul mi-a impuns coasta cu degetul lui iubitor de slava desarta, indemnandu-ma sa spun fratilor oarecare vedere sau lucrare pe care am savarsit-o in pustie. Dupa care l-am departat pe acesta zicand: "Intoarca-se inapoi si sa se rusineze cei ce-mi gandesc mie rele" (Ps. 34, 4; 69, 3), repede cel de la stanga imi sopti la ureche: "Bine, bine ai facut si mare te-ai facut, biruind pe maica mea cea prea nerusinata, slava desarta." Catre aceasta, contiunand indata partea urmatoare a stihului din Psaltire, am zis: "Intoarca-se indata rusinati cei ce-mi zic mie: Bine, bine!" (Ps. 69, 4).

Arhimandrit Serafim Alexiev - Smerenie si Mandrie

Niciun comentariu: