duminică, 6 decembrie 2009

Eu sunt acela!

Se povestea despre avva Agathon ca, odata, au venit la dansul cativa frati, caci auzisera ca avea mare discernamant. Si vrand sa-l incerce daca se manie, i-au zis:
-Tu esti Agathon? Am auzit ca esti curvar si plin de mandrie.
-Da.
Flecar si barfitor?
-Eu sunt acela.
-Tu esti Agathon, ereticul?
El insa a raspuns: "Nu sunt eretic". Atunci ei l-au intrebat: "De ce ai acceptat tot ce ti-am spus pana acum, iar ultimul cuvant nu l-ai suportat?". El raspunde: "Cele dintai acuze mi le insusesc, pentru ca sunt de folos pentru sufletul meu. Dar a fi eretic inseamna a te rupe de Dumnezeu, si eu nu vreau sa ma rup de Dumnezeu". Ei l-au ascultat si, minunandu-se de discernamantul lui, au plecat ziditi.

Patericul (Apoftegmele Parintilor din pustiu)

Niciun comentariu: