duminică, 22 noiembrie 2009

Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit?

Desigur, pe Cruce Hristos spune si cuvantul: "Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit?". Dumnezeu traieste impreuna cu mine, omul, faptul de a se simti parasit de Dumnezeu. Slava Tie, Hristoase Dumnezeul nostru, Care ai vrut sa impingi tagaduirea de sine pana intr-acolo!
"Hristos a vrut sa dea oamenilor asigurarea faptului ca Dumnezeu nu vrea sa intervina pentru Fiul Sau; nu vrea sa-L razbune. Dumnezeu e lipsit de aparare in fata respingerii oamenilor; nu Se apara pe Sine Insusi. Putea intervenii, dar nu vrea sa o faca. Vrea sa dea exemplu suferind pentru oameni, necomportandu-se ca un om, nefiind supus reactiilor." Isi iubeste Fiul, dar nu-L prefera oamenilor. Il lasa in suferinta.
Cand Hristos spune: "Dumnezeul meu, Dumnezeul meu!", El afirma ca Dumnezeu exista: "El spune atunci oamenilor: Tatal meu nu vrea sa reactioneze impotriva rautatii voastra: nu vrea sa va pedepseasca nici chiar pentru a-L apara pe Fiul Sau. Dumnezeu prefera mantuirea oamenilor odihnei Fiului Sau."

Dumitru Staniloae, M.-A. Costa de Beauregard - Mica Dogmatica vorbita - dialoguri la Cernica

Niciun comentariu: