marți, 24 martie 2009

Autosuficienta

Adam merge la el dupa o a nu stiu cata ispitire si ii spune: ba tu ce ai cu noi ca m-ai exasperat deja? Cum adica ce am cu voi? Din cauza voastra am cazut eu din inaltul cerului! Fii serios ba, nici nu te stiu! Da dar eu din cauza ta am cazut! Cum sa cazi din cauza mea? Simplu..zice. Cand va facut Dumnezeu pe voi, L-a trimis pe arhanghelul Mihail sa ne spuna celorlalte creaturi "Inchinati-va!", caci Dumnezeu va trimite chipul slavei Sale in mijlocul vostru ca sa intelegeti cine este Imparatul creatiei. Pai bine, si? Si eu i-am spus, fii serios, nu ma inchin. Eu sunt primul creat..nu? de catre Dumnezeu, luceafarul. Deci eu n-am treaba cu asta, eu nu ma inchin in fata lui. Mihail vine si i-a spus: eu zic sa te inchini pentru ca a zice Domnul: "cei ce nu se vor inchina inaintea chipului slavei Mele, ma voi cobora de pe tronul slavei Mele si-l voi pedepsi". Iar diavolul ii raspunde...foarte bine. Ca pe masura in care El va cobora, in aceeasi masura eu ma voi urca si voi ocupa tronul pe care il lasa liber. Si in clipa aceea zice...am cunoscut intunericul. Tu esti de vina pentru caderea mea! Deci cum a aparut raul? Din autosuficienta. Nu-i creat de Dumnezeu, una dintre creaturi a inceput sa isi fie siesi suficiente.

Conferinta Parintele Constantin Necula - In dialog cu tinerii (Cluj 2008)

Niciun comentariu: